,, Historia Eyi od zarania dziejów" Olmar Leworęki
Kiedy świat był jeszcze młody i nie słyszano o elfach i orkach, na długo przed tym zanim pojawili się ludzie, panowały na nim ciemne istoty. Zrodziły się ze strachu, bólu, cierpienia i nienawiści. Do dzisiejszych czasów przetrwała jedynie legenda, którą zna każdy mieszkaniec Eyi.
Eya była mrocznym pustkowiem. Jałowa ziemia nie rodziła plonów, a słońce świeciło rzadko. W tych strasznych czasach po Eyi pełzały istoty bez ciał. Były one jedynie namiastką tego, co zamieszkiwało najciemniejsze zakamarki świata. Cienie były przebiegłe, ale nie mogły równać się z Murghanem. Potrafił on zwieść każdego, dając mu to, czego pragnął, mamiąc i oszukując. Murghan nigdy nie miał swojego ciała chociaż go pożądał. Był jedynie mrokiem. Kiedy wiele lat później pojawili się ludzie, Murghan zaczął przejmować ich ciała. Jednak ludzi przybywało, a o cieniach powoli zapominano. Urządzano krucjaty, przeganiano mroczne istoty aż w końcu słuch po nich zaginął.
Ludzką głupotą jest nie wierzyć w ich powrót. Murghan uwięziony w najmroczniejszych zakamarkach Eyi upomni się o swoje ziemie, a wtedy nie będzie już ratunku. Tak mówię ja.
Saur zamieszkują głównie banici. Jest to kraj nadający się do hodowania bydła, mocno zalesiony. Przepływa przez niego Edna, a swój początek w górach biorą: Mua i Kada. Od wieków tron obejmuje jeden ród, a każdy władca nosi imię Ursagh. Ursagh XVII ma córkę, która dowodzi niewielką armią i za niewielkie pieniądze pomaga cesarzowi. Saur jest niewielkim państewkiem wysuniętym najbardziej na południe i bezpośrednio przylegającym do Pustkowi Śmierci.
Kalurdum jest siedzibą zarówno orków jak i ludzi. Jest to kraj równinny, służący bardziej budownictwu niż gospodarce. Niewielkie pastwiska pozwalają na hodowlę bydła pomocnego przy pracy. Przez Kalardum przepływa Enda, a z Mglistego Łuku wypływa Uo. Panuje tam Eomen, który ma sześc córek i jednego syna. Kraj słynie ze świetnych robotników, przeważnie mocarnych orków.
Mifret to kraj orków. Składają się na niego tereny górzyste, dzięki czemu słynie on z kopalni, kamieniołomów i hut. Jest głównym dostawcą kamienia, węgla, metali szlachetnych i ozdobnych kamieni. Włada w nim Zurguh, ork silny i zdecydowany. Ma trzech synów, słynących ze swoich zdolności kamieniarskich i jedną córkę, kapłankę. Źródła mają tu Enda, Arsa i Forda.
Ristia jest zamieszkiwana przez ludzi i elfy. Kraj ten słynie z rybołówstwa i rozbudowanej floty. Jest głównym dostawcą ryb i owoców morza do Cesarstwa Emmural. Ristią włada Indus, człowiek twardo stąpający po ziemi. Ma syna i córkę. Swoje źródła ma tam Iryl, Omdia i Hika.
Królestwo Tilumar zajmują elfy i ludzie. Oprócz rybołówstwa słynie ono z uprawy roli i hodowli wyśmienitych koni bojowych. Rządzi nim Surgh V, który ma syna i trzy córki. Przez Królestwo Tilumar przepływają Błędna Kropla i Iryl.
Alaria to siedziba ludzi. Kraj ten jest bogaty i posiada liczną armię. Przepływa przez niego największa rzeka - Arsa. Alaria jest ślepo oddana Cesarstwu Emmural i pilnuje porządku w wielu krajach. Słynie z żyznych, urodzajnych ziem. Włada nią Lomer - bezdzietny król, który tępi mieszańców.
Cesarstwo Emmural to potęga Eyi. Cesarz Osson włada twardą ręką. Kraj jest bogaty - przepływa przez niego Arsa, Mua, Bigoa, Santa oraz Tuna. Na południu kraju znajduje się pasmo górskie zwane Skalnymi Ostrzami. Kraj jest urodzajny i potężny. Cesarz Ossan nie ma dzieci - jego jedyny syn zaginął.
Ziemie Zachodnie - Kraina elfów ( Queya ) to główna siedziba elfów. Jest urodzajna, posiada dziewicze puszcze, czyste rzeki i rozległe pola. Mimo to jest niewielkim krajem, lennikiem Cesarstwa Emmural. Mało kto się tam zapuszcza, gdyż granice Queyi są pilnie strzeżone przez żołnierzy cesarza. Panuje tam Emmeraldia ( dawniej Fausta ).
Pustkowia Śmierci to nieprzebyte stepy. Mało jest tam drzew, a nieliczne źródła wyschły.
Ach, jeżeli chodzi o rasy zamieszkujące dane kraje to absolutnie nie są tylko te, które wymieniłam! Na przykład w Alarii ludzie i elfy to dominujące rasy, ale spotkać można też orków. Poza tym nie zamieściłam tu wszystkich informacji. Są to wiadomości jakie ma każdy z mieszkańców Eyi. W czasie wędrówki Nimnar dowiecie się znacznie więcej...
Powrót
Powrót
Wow... Sama to malowałaś? Niesamowite. Moje czarno-białe mapki przy czymś takim wymiękają.
OdpowiedzUsuńCóż jeszcze nie czytałam twojego dzieła, ale widzę, że to będzie coś poważniejszego niż jakieś tam opowiadanie.
Narysujesz nową wersje mapy, albo poprawisz napisy na tej? Bo jestem ślepa i nie widzę tych mniejszych napisów ;p
OdpowiedzUsuńJasne, nową wersję nawet już zaczęłam, ale póki co nie mam czasu by ją dokończyc :C
UsuńKiedy będzie ta Twoja piękna, nowa, gimpowa mapa? *-*
OdpowiedzUsuńTA MAPA JEST PIĘKNA, WIĘC NIE KŁAM, ŻE NIE <3
OdpowiedzUsuńBoże, naprawdę zakochałam się w tej mapce *-*
Teraz zrób w gimpie herby, portrety bohaterów i będzie pięknie xD
Własnie się czaję na herby! Wyłaź z mojej głowy! XD
UsuńŚwietna mapa! Dobrze się spisałaś, nie powiem ;)
OdpowiedzUsuńPiękna mapa. Teraz jest bardziej wyraźna i lepiej ukształtowana. Nareszcie można odczytać nazwy, które zresztą też są ciekawe. Może tylko więcej kolorów by się przydało, ale teraz też jest ok. Gratuluję świetnej roboty. Użyłaś Photoshopa?
OdpowiedzUsuńDziękuję :3
UsuńSzczerze mówiąc, specjalnie nie używałam zbyt wielu kolorów, bo mapa wychodziła mi zbyt pstrokata :P
Nie, zrobiłam ją w Photofiltre, statki, węże morskie i góry dodałam w Gimpie, a nazwy w Photoscape XD
45 years old Accountant I Hermina Marlor, hailing from Val Caron enjoys watching movies like Galician Caress (Of Clay) and Digital arts. Took a trip to Monarch Butterfly Biosphere Reserve and drives a 3500. sprawdz moje kompetencje
OdpowiedzUsuń